دل نگار

تو دلم خیلی چیزاست که به هیچ کس نمی تونم بگم حتی تو !!!

دل نگار

تو دلم خیلی چیزاست که به هیچ کس نمی تونم بگم حتی تو !!!

آشیان در دل ما کرده وطن نام تو بس!
به تلاطم شده اهریمن از آرام تو بس

نحسی سیزده را ضرب ِ صد ار بشماریم
میشود فهم چنین کرد که: آلام تو بس

ای گران وصله ی جانم که بزرگی و سترگ!
چون شکر باد ز "فرهنگ وفا" کام تو بس

سفلگان با تو مروت ننمودند ای خاک!
از شغالان نرَمد شیر خوش اندام تو بس

"آریوبرزن ِ" نام آورت ای خاک کجاست؟
به فرومایه دهد درس ز اقدام تو بس

حد پامیر تو را با مژه روبیم به غرب
از پلیدی بزداییم کف و بام تو بس

از خرافات و پلشتی به میان، فاصله شد
ما گره خورده به خویشیم ز الهام تو بس...

استاد عاکف

اندیشه

درخت به من گفت:

من به ریه نیازمند بودم

شیره ام به صورت برگ در امد تا با ان دم بزنم.

سپس هنگامی که دم زدم ٬

برگم فرو ریخت

ولی جان نسپردم.

میوه ام در بر دارنده ی همه ی اندیشه های من درباره ی زندگیست.

آندره ژید-مائده های زمینی و مائده های تازه

kabe

be kabe goftam to az khaki man az khak
Chera bayad be dore to begardam?
goft to ba pa amadi bayad begardi
Boro ba del bia ta man begardam.
Dostaye aziz halalam konid,daram miram safar.