دل نگار

تو دلم خیلی چیزاست که به هیچ کس نمی تونم بگم حتی تو !!!

دل نگار

تو دلم خیلی چیزاست که به هیچ کس نمی تونم بگم حتی تو !!!

ای کاش

کاش من ٬من نبودم 

خیلی وقتا آرزو کردم کاش دختر نبودم چون تو ایران واقعا دخترا نمی تونن به آرزو های واقعی شون برسن .همش باید تظاهر کنن مثل بقیه ی زنا تنها هدف و آمال زندگیشون داشتن یه شوهر خوب و چند تا بچه ی تپل مپل با ادبه!!!!!!!!!!!! 

اما واقعا این جور نیست. 

 تو ایران اگه یه دختری سر سخت بیفته دنبال آرزو هاش یا بهش می گن دیوونه است یا مردای جامعه منعش میکنن حتی زن ها هم منعش می کنن!!!!!!!!!!! 

نه این که رک بگن نه تو نباید این کار رو انجام بدی ولی رفتارشون این و نشون میده   

مثل رانندگی که هیچ کس به خانما نمیگه که نرین رانندگی یاد بگیرین ولی وقتی می شینی پشت ماشین تا راننده ی مرد می بینه راننده ی ماشین جلوییه زنه دستشو می ذاره روی بوق!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعدم میگه راننده اش زنه که بلد نیست  انگار خود مردا خیلی رانندگی بلدن اما با پر رویی کار خودشونو می کنن و همیشه هم حق به جانبن!!!!!!!! 

تقصیر خود زنها هم هست آخه هیچ وقت خودشونو باور نکردن.  

ولی اگه یه پسر بیفته دنبال آرزو هاش و حتی برای رسیدن به خواستش شب ها هم خونه نیاد کسی که مواخذه اش نمی کنه هیچ٬ همه هم تشویقش می کنن و ازش تعریف می کنن که پسر کاری و آقاییه!!!!!!!!!

امروز یه اتفاقی افتاد که آرزو کردم واقعا پسر بودم وقتی می بینم پسرایی که اطرافمم عرضه ی کار کردن ندارن و من که هم استعدادشو دارم و هم علاقه وافر٬ نمیتونم وارد صنعت بشم فقط به خاطر اینکه یه محیط مردونه است و جای یه زن نیست یا اینکه کسی زنها رو اصلا حساب نمیکنه و فکر نمی کنه که از خیلی از مردها بهترن و توانایی های زیادی دارن . 

گاهی وقتا با خودم فکر می کنم حتی اگه درسم تموم بشه و من مهندسم بشم کسی حاضر نشه روی من حساب باز کنه 

نمی دونم شایدم من خیلی بدبینم و افکارم منفی شده ولی واقعا دوست داشتم پسر باشم تا بتونم به آرزو هام برسم . 

نمی دونم خدا شایدم من حسودم یا این که این حق دختراس که همیشه تو سری خور باشن و جنس غالب همیشه باید مردا باشن . 

خدایا! به دلم آرامش بده و کمکم کن تا به اهداف و آرزو هام برسم و بتونم موانع رو از سر راهم کنار بزنم. 

خدایا!

نظرات 8 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 12:54 ب.ظ http://201263.blogsky.com

درد دلت جالب بود! ولی فراموش نکن آدم برای رسیدن به آرزوهاش فقط باید بخواد.

FAITH MAKE ALL THING POSSIBLE

[ بدون نام ] یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 01:23 ب.ظ http://no-1.blogsky.com/

متاسفم از این که باید بگم ... حق با شماست

پیمان یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 01:40 ب.ظ http://aftabgardan.iranblog.com/

با سلام و عرض ادب
چنانچه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا وبلاگ مرا با نام (شعر امروز) لینک کنید سپس به من در وبلاگ اطلاع دهید تا بلافاصله شما را لینک کنم.
با تشکر

گیلاس یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 03:53 ب.ظ

میدونی مشکل خیلی از ما اینه! مخصوصا میتونم بگم مشکل خانواده های ما!
فکر میکنن اگه مثلا زنی کارای مردا رو بکنه به کارای خونه و زندگیش و شوهرش دیگه نمی رسه! یا مثلا توی محیط مردونه فاسد میشه و از دست میره! یا یکی دیگه رو میبینه و دیگه خانواهده خودش به شمش نمیاد! هیچ کدوم از اینا هم که نباشه مردا غرورشون اجازه نمیده دست زنشون توی جیب خودش باشه! یه جورایی حس میکنن کم آوردن و میخوان خودشون همیشه بالاتر از زنه باشن! بازم باباهه براش کمتر مهمه که دختره برای خودش کسی بشه! و خب بیشتر مشوقه! ولی شوهره نمیی خواد زنش ازش بالاتر باشه! مخصوصا توی اجتماع! اونوقت این دیدگاه ها توی سر مادران ما هم فرو رفته! برای همین میگن اگه میخوای شوهر خودت رو برای خودت نگه داری بشین سبزی پاک کن و صبح تا شب دیگ بساب! شبم یه غذای خوشمزه بذار جلوی شوهر خسته ات و بعدم بپر بغلش لالا! همین! زندگی برای یه زن موفق رو توی همین خلاصه کردن و بالاتر بودن یک زن و پیشرفتش رو توی آشپزی بهتر و سفره آرایی بهتر میبینن! من نمیگم اینا نیستا! اینا هم باید باشه! اصلا زن بدون این کارا به درد نمی خوره! ولی خب نباید انقدر محدود بشه! تازه خیلی هم که بخوای بگی من دوست دارم کار کنم میگن مگه چی کم داری که میخوای شخصیتت رو خرد کنی!
من یکی که تا حالا در حال مبارزه با این تفکرات بودم! دوست ندارم بقیه برام تصمیم بگیرن! ولی واقعا حرفات رو قبول دارم! خیلی وقتا دلم میخواد پسر باشم تا آزادیهای خاص خودم رو داشته باشم!!!

من هم در کنار تو به این مبارزات ادامه می دم!

سبله پنج‌شنبه 30 آبان 1387 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.sabaleh.blogsky.com

سلام عزیزی!
منم خیلی وقتا دلمم خواسته پسر باشم :
چون پسرا اگه شب خونه نیان اشکالی نداره
چون اگه اتاق یه پسر شلوغ باشه اشکالی نداره
چون...
چون...
چون...
اما بعد می بینم دخترا عاقل ترن زودتر مطلب رو می گیرن
این خودش خیلیه.............................





اگه از لحاظ رانندگی ناراحتی من باشوشوت حرف می زنم که بزاره
تازه حالا که پولتو هم گرفتی برو واسه‌ی خودت یه ماشین بگیر همه رو راحت کن...

زهرا سه‌شنبه 5 آذر 1387 ساعت 10:18 ق.ظ http://www.thornbird89.blogfa.com

الهی قربوووووووون اون دل گندت برم
ولی خانومی اگه خودت رو باور داشته باشی و یه کم صبر همه مجبور می شن باورت کنن
اعتماد به نفس داشته باش و زود نا امید نشو

عاطفه پنج‌شنبه 7 آذر 1387 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.batotakhoda.blogfa.com

سلام عزیزم خوبی یه دنیا دلم برات تنگیده بوس..

اتش سه‌شنبه 15 اردیبهشت 1388 ساعت 12:05 ق.ظ

اره کاملا راس میگی چون من خودم الان مهندس برق الکترونیکم و تو کارخونه تلویزیون کار میکنم نمیدونی چقد بی احترامی میبینم از جانب مردا و چقد حسادت از جانب زنا با این که کارم از همه پسرامردا ودخترا و زنا بهتره و سخت تره و اونجا همشون از من پایین ترنو هیچ وقت رفتار نابهنجاریم از خودم نشون ندادم ولی همش دارم بی احترامی میبینم فقط وفقط به خاطر دختر بودنم انقد دلم گرفته همه عمرم گفتم میگم وخواهم گفت که ای کاش دختر نبودم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد